DISERTASI dan TESIS Program Pascasarjana UM, 2016

Ukuran Huruf:  Kecil  Sedang  Besar

Teachers' Attitudes toward the Use of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in ESP Classes

Noverita Wahyuningsih

Abstrak


ABSTRACT

 

CLIL has now become an alternative approach that many ESP English teachers could use in their classes to keep up with the current approach in language teaching. Apparently, there is still a question on what kind of attitudes ESP teachers have on the use of CLIL for teaching ESP.  The present study aims at reporting research findings on teachers’ attitudes toward the use of Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach in the teaching of English for specific purposes (ESP), in terms of teaching material, teaching method, teaching media, and assessment.

Key Words:teachers’attitudes, CLIL, ESP classes

ABSTRACT

 

CLIL (Content and Language Integrated Learning) kini telah menjadi pendekatan alternatif yang bisa digunakan oleh dosen ESP dalam kelas mereka untuk dapat mengikuti pendekatan terkini dalam pembelajaran bahasa Inggris.Selain itu, ternyata masih ada pertanyaan tentang bagaimana sikap dosen terhadap penggunaan CLIL untuk mengajar ESP.Penelitian ini bertujuan untuk meaporkan temuan penelitian mengenaisikap dosen terhadap penggunaan CLIL dalam pembelajaran bahasa Inggris untuk tujuan tertentu (ESP), terkait materi, metode, dan media pembelajaran, serta penilaian. 

 

Kata kunci:sikap dosen, CLIL, kelas ESP ditetapkan pada Kurikulum 2013.